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Yazorius #1365

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Yazorius • 2 years ago 

(English)
I wonder in wich troubles I've get into for this Adventure Kajam.
I decided to start from scratch, and therefore to do everything myself.
Scenario, obviously, graphics, that goes without saying, puzzles (if I have the time), …
… and game engine. And there, frankly, great harm took me!
There are so many engines already designed, ready for use, well made.
But no, did I have to want to do mine.

So I've been wiping out a lot of miscellaneous bugs since I started.
But, little by little, the engine took interesting turns.
Starting from the simple movement of the character, I am interested in the possibilities of interactions.
Still, it risks to be too short to get a game on time.
But I do not admit defeated so far: so I launched into sypnosis:

Someone has stolen the King's crown!

A thief with long teeth, but who did not have time to flee the palace.

The King therefore appealed to the greatest liar in the kingdom,

to go back to the root of the theft: you!

I started the various graphic ideas.
If we can be original, we might as well let go completely.
So, the hero will be a liar, in a world populated by teeth.
Not sure that it leads to an incredible thing, but I will continue until the end.


(Français)
Je me demande dans quoi j'ai pu me lancer pour cette Adventure Kajam.
J'ai décidé dès le départ de partir de rien, et donc de tout faire moi-même.
Scénario, évidemment, graphisme, cela va de soi, énigmes (si j'ai le temps), …
… et moteur de jeu. Et là, franchement, grand mal m'a pris !
Il existe tant de moteurs déjà conçus, prêts à l'emploi, bien réalisés.
Mais non, fallait-il que je veuille faire le mien.

J'essuie donc de nombreux bugs divers depuis que j'ai commencé.
Mais, peu à peu, le moteur a pris des tournures intéressantes.
Parti du simple déplacement du personnage, j'en suis aux possibilités d'interactions.
Reste que cela risque fort être trop juste pour proposer un jeu d'aventure dans les délais.
Mais je ne m'avoue pas vaincu pour autant : je me suis dans lancé dans un sypnosis :

Quelqu'un a volé la couronne du Roi !

Un voleur qui a les dents longues, mais qui n'a pas eu le temps de fuir le palais.

Le Roi a donc fait appel au plus grand menteur du royaume,

pour remonter à la racine du larcin : vous !

J'ai commencé les idées graphiques diverses.
Si on peut faire original, autant se lâcher complètement.
Du coup, le héros sera un menteur, dans un monde peuplé de dents.
Pas sûr que ça "débouche" sur un truc incroyable, mais je continuerai jusqu'au bout.

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