Our Secret Garden

ENGLISH

(the Windows version is the only one that have been tested. If you try on other support, consider that I'm not sure all will work perfectly fine, specially Mac and "exotic" exports. And if you've tried one of these "exotic" exports, please tell me in comments if it works properly or not, as I can't try these versions myself)

OSG is a short storytelling game made by one person. Designed in a few days during the end of July 2020, it responds to the statement of 7 different game-jams from this period. It is therefore proposed for each of them, given that its creation period is the common section July 24 to August 15, 2020:
Name of the Gamejam (theme and / or restrictions)

- Smile Game Builder Summer 2020 Game Jam (SGB made - Science - Love - Art - No fight)
- Summer Novel Festival (story-based game)
- Yaoi Game Jam 2020 (yaoi themed)
- Weekly Game Jam - Week 159 ('Café')
- I Can't Write But Want To Tell A Story (lost)
- The Fresh Game Jam (Anomaly)
- Climate Change: Trial & Error (Make a game about it!)

Scenario:
Yan is a teenager who lives with his two scientific parents. His boyfriend, Vince, lives in a religious environment. The year is around 2050: following various Climate Change catalysts and epidemics, humanity has taken up residence in underground cities. While Yan has gone to find coffee for his mother, and information to help Vince on a project to make, he remains ouside home, probably lost, when evening arrives. His father sets out to find him …

Principles :
This game is designed with software, SGB, which offers graphics and a pre-programmed inferface system for creating 3D RPGs. OSG relies on the narrative side, in particular with many dialogues, something for which I have no ease as developer. This game presents the effects of climate change embedded in future everyday life. All the themes of the gamejams are highlighted in this short game. Artistically, only the musics are mine, The concept, the script and the development via SGB are also the fruit of my work. I hope you'll enjoy.

Important Note: I am French, and I designed this game in French. The English translation was done in a hurry at the end, and may therefore contain some mistakes. 

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FRENCH

(La version Windows est la seule qui ait été testée. Si vous utilisez un export pour un autre support, sachez que je n'ai pas le matériel pour avoir vérifié le bon fonctionnement du jeu dans ces versions. Tout particulièrement la version Mac ou les exports plus "exotiques". Si vous avez testé l'un de ces exports, n'hésitez pas à me dire dans les commentaires s'il a fonctionné ou non, vu que je ne peux pas le tester moi-même)

OSG est un petit jeu narratif réalisé par une seule personne. Conçu en quelques jours durant la fin juillet 2020, il répond à l'énoncé de 7 game-jams différentes de cette période. Il est donc proposé pour chacune d'entre-elles, vu que sa période de création est le tronçon commun  24 juillet à 15 août 2020 :
Nom de la Gamejam (thème et/ou restrictions)

- Smile Game Builder Summer 2020 Game Jam (SGB made - Science - Love - Art - No fight)
- Summer Novel Festival (story-based game)
- Yaoi Game Jam 2020 (yaoi themed)
- Weekly Game Jam - Week 159 ('Café')
- I Can't Write But Want To Tell A Story (lost)
- The Fresh Game Jam (Anomaly)
- Climate Change: Trial & Error (Make a game about it!)

Scénario :
Yan est un adolescent qui vit avec ses deux parents scientifiques. Son petit copain, Vince, vit dans un milieu religieux. L'époque se situe aux environs de 2050 : suite à divers catalysmes et épidémies, l'humanité a élu domicile dans des villes souterraines. Alors que Yan est parti chercher du café pour sa mère, et des informations pour aider Vince sur un projet, il demeure introuvable lorsque le soir arrive. Son père se lance à sa recherche …

Principes :
Ce jeu est conçu avec un logiciel, SGB, qui propose des graphismes et un système d'inferface pré-programmé pour la création de RPG en 3D. OSG mise sur le côté narratif, notamment via de nombreux dialogues, chose pour laquelle je n'ai aucune aisance en tant que développeur. Ce jeu présente les effets du changement climatique intégrés dans une vie future au quotidien. L'ensemble des thèmes des gamejams est mis en avant dans ce court jeu. Artistiquement, seules les musiques sont de moi. Le concept, le scénario et l'élaboration via SGB est aussi le fruit de mon travail. En espérant que vous passiez un bon moment. 

Précision importante : je suis français, et j'ai conçu ce jeu en français. La traduction en anglais s'est faite à la fin, et peut donc contenir de nombreuses erreurs.

#alexdor2021

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Author

Yazorius

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